جک پالت
نوشته شده توسط : atiemoeini

جک پالت

جک پالت چیست ؟ همانطور که از اسمش پیداست به ماشینی که برای جا به جایی پالت از آن استفاده می‌شود جک پالت می‌گویند. استفاده از آن سبب می‌شود تا بتوان محصولات را در انبار یا کارگاه از نقطه‌ای به نقطه دیگر بدون وارد کردن فشار جسمی جا به جا کرد. با این وسیله دیگر در بلند کردن و حرکت دادن اجسام با وزن بالا محدودیتی وجود ندارد. بسته‌ها و اجسامی که قرار است جا به جا شوند بر روی پالت قرار می‌گیرند. علاوه بر این دیگر برای جا به جایی و انتقال اجسام نیازی به استفاده از دستگاه‌های پیچیده نیست. جک پالت‌ها با نام‌های دیگری نظیر پالت تراک، پالت بر، پالت پمپ و یا گاری پمپی و … شناخته می‌شود.
جک پالت دستگاهی است که در انبارها، فروشگاه ‌ها، کارخانه ‌ها، کارگاه‌ های صنعتی و … برای حمل پالت استفاده می‌شود. این ماشین توسط اپراتور کنترل و هدایت می‌شود. جک پالت بسته به محل استفاده و نوع کاربرد انواع مختلفی دارد. تمام آن‌ها دارای دو شاخک و یک دسته هستند. شاخک‌ها در زیر پالت قرار می‌گیرند. با پمپاژ کردن، دسته در زیر پالت قرار گرفته و آن را از سطح زمین بالا می‌آورد.


انواع جک پالت
پس از انتقال بار به محل مورد نظر ارتفاع دسته به وسیله اهرم روی دسته کم شده و دسته پایین می‌آید. سپس بار در محل مورد نظر تخلیه می‌شود. استفاده از چرخ در ساختار آن‌ها موجب شده تا بتوانند در محیط کارگاه یا انبار به راحتی جا به جا شوند. در هنگام خرید جک پالت باید آن را به طور کامل بررسی نمایید. بدنه لیفتراک محکم است و متشکل از یک پمپ هیدرولیکی بوده که توسط پمپاژ دسته به بالا و پایین حرکت می‌کند.
جک پالت دارای دو نوع 3 تن و 5 تن است. مانند لیفتراک قادر به تغییر ارتفاع و رسیدن به ارتفاع دلخواه نیست. بلکه تنها می‌تواند بسته را جا به جا کند و تا ارتفاع مشخصی بار را از سطح زمین بلند کند.

 





:: برچسب‌ها: جک پالت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: